A színészi kategóriák esélylatolgatása után most nézzük a zenei kategóriákat.
Legjobb filmzene:
A jelöltek: Dario Marianelli, "Atonement", Howard Shore, "Eastern Promises", Clint Eastwood, "Grace is Gone", Michael Brook, "Into the Wild", Alberto Iglesias, "The Kite Runner"
Idén is érdekesen alakult a kategória jelöltjei, de azt hiszem ezt már megszokhattuk. Szerencsére az amerikai filmkritikusok által legtöbbet díjazott Johnny Greenwood nem lett jelölve a There Will Be Blood igen egyedi zenéjéért. Van helyette azonban másik megkérdőjelezhető jelölt is, akik nem más, mint Michael Brook. Ő az Into the Wild zenéjét jegyzi Kaki King és Eddie Vedder közreműködésével. A zene főleg betétdalokból és részben improvizációból áll, de ez a HFPA számára még nem akadály a jelölésre, az Oscaron viszont már kizáró ok. Az elmúlt években azonban már többször is díjaztak a Globeon ilyen stílusú filmzenét, így az Into the Wild a kategória egyik fő esélyese. Az Atonement, azaz a Vágy és vezeklés zenéje nagyon jól sikerült, több helyen kapott elismerést érte a szerző, sőt magának a filmnek is ebben a kategóriában van a legnagyobb esélye a győzelemre. A hollywoodi nagyöreg Clint Eastwoodot, most ebben a kategóriában jelölték. Inkább csak a neve nyomta be a jelöltek közé, bár a Gracie is Gone zenéje, eltérően a korábbi Eastwood zenéktől, jól sikerült, a színész-rendező-zeneszerző azonban pont a neve miatt komoly esélyes. Alberto Iglesias zenéje nekem nagyon tetszett, igazi különlegessége az idei filmzenei felhozatalnak. Nyert is már a szerző ezzel a zenével egy-két díjat, köztük az igen rangos Golden Satellite-en is. A végére pedig személyes kedvencemet hagytam. Az Eastern Promises zenéjével Howard Shore igen nagy esélyese lenne a kategóriának, ha a zene minőségét díjaznák a döntnökök. Ez azonban sajnos nincs így, ezért Shore nem lesz még egy Golden Globe-val gazdagabb. Bár én nagyon örülnék, ha nem így történne.
A végső győztesre nehéz tippelni. A legnagyobb esélyes szerintem Dario Marianelli, kb. 30% az esélye a győzelemre. A többi jelölt egyenlő sansszal indul.
Legjobb betétdal:
A jelöltek: "Despedida" - Love in the Time of Cholera, "Grace Is Gone" - Grace Is Gone, "Guaranteed" - Into the Wild, "That's How You Know" –Enchanted, "Walk Hard" - Walk Hard.
Na itt már beindulhat a nagy kárpótolgatás szokásos menete. Ha ugyanis Eastwood nem kapja meg a filmzene díját, akkor a betétdalok között nagy eséllyel győzhet. Ha az Into the Wild zenéje nem nyer, akkor Eddie Vedder dalát hozhatják ki szerintem győztesnek. A Love in the Time of Cholera betétdala szép és esélyes is lenne, ha a film igen súlyos anyagi és kritikai bukása a feledés homályába nem tolná a betétdalát is. A Walk Hard dalával nem kell foglalkozni, viszont a ’90-es évek agyonoscardíjazott zeneszerzőjének, Alan Menkennek a feltámadására, azaz a Bűbáj (Enchanted) zenéjére már az Oscar szempontjából is oda kell figyelni. Bár a Golden Globeon csak a legjobb betétdal kategóriában lett jelölve, azonban nagyon is elképzelhető, hogy megnyeri a díjat, lévén elég sikeres és jó dalokra, zenére is épülő filmről van szó.
Utolsó kommentek